23/02/2024
23 de febrer de 2024.- El regidor d'Urbanisme, Sergio Toledo, acompanyat de l'edil de Mobilitat i Medi Ambient, Cristian Ramírez, ha participat en el fòrum sobre Mobilitat Urbana Sostenible que ha organitzat el Col·legi d'Arquitectes de Castelló en el qual ha exposat el projecte redissenyat de la Zona de Baixes Emissions. Una actuació que s'està duent a terme en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) finançat amb els fons europeus Next Generation, per a millorar l'accessibilitat de la ciutat de Castelló.
La jornada ha comptat amb la presència del director d'obra, Fernando Ozcariz; els redactors del projecte, representants de l'empresa instal·ladora de panells i mesuradors acústics, tècnics de l'Ajuntament de Castelló i la presidenta del Col·legi d'Arquitectes de Castelló, Susana Babiloni.
En la seua intervenció, Toledo ha exposat les millores que comporta el projecte redissenyat per l'actual equip de govern comptant amb la participació ciutadana. “En la línia de continuar millorant l'urbanisme de Castelló comptem amb totes les aportacions del Col·legi d'Arquitectes. Estem a la vostra disposició per a recollir les propostes que ajuden a transformar, entre tots, Castelló en els nous projectes de ciutat”, afirma.
Amb aquesta aposta ferma, l'edil ha exposat els avanços que s'estan duent a terme dins del projecte de Zona de Baixes Emissions, la major inversió urbanística que s'està duent a terme. Les actuacions que ja han començat en algunes zones com el Raval de Sant Félix, i les actuacions que es realitzaran amb vista a gener de 2026 quan ja ha d'estar reformada la capital.
L'edil d'Urbanisme ha agraït “la sensibilitat del Col·legi d'Arquitectes de Castelló amb aquest projecte a l'hora d'organitzar aquest esdeveniment per a explicar i buidar dubtes sobre la Zona de Baixes Emissions, així com la participació de cadascun dels assistents en aquest fòrum en el qual han expressat les seues opinions sobre aquest tema”.
Per part seua, el regidor de Mobilitat ha explicat que “per a facilitar la mobilitat al centre de la ciutat estem treballant en la creació d'una xarxa de pàrquings dissuasius, tant en l'ametla central com en altres zones de la ciutat, per a fomentar els desplaçaments en el transport públic i que es contemplen altres usos”.
Ramírez també ha afirmat que “en la nostra aposta per la renaturalització de Castelló, contribuirem amb la plantació de 5.000 arbres per a reduir la petjada de carboni, alhora que s'embellirà Castelló perquè siga més amable passejar per la ciutat”.
Cal recordar que el govern, en la seua aposta per la participació ciutadana real i directa, ha realitzat múltiples reunions amb comerços, restauració, pimes, autònoms proveïdors de serveis, col·legis de professionals i veïns en general per a reorientar el projecte de Zona de Baixes Emissions.
Es tracta d'una actuació que s'ha redissenyat en temps rècord, que no restringirà al trànsit de vehicles cap dels carrers integrats en el perímetre de la ZBE, només en moments puntuals si els mesuradors de la qualitat de l'aire l'indiquen i sense afectar els residents que podran accedir als seus habitatges en tot moment. A més, es recuperen més de 200 places d'aparcament per als veïns i incorpora més arbrat i zones verdes.
Els treballs ja han començat a executar-se per fases i hauran d'estar conclosos el 31 de desembre de 2025.