12/03/2024
12 de març de 2024.- El consell rector del Patronat de Turisme ha aprofitat la sessió ordinària de març per a fer balanç de les estadístiques que ens deixa la Magdalena 2024. Arantxa Miralles, regidora de Turisme i presidenta del Patronat, ha explicat que “les xifres són extraordinàries. La Magdalena ha exercit com a atractiu turístic i han sigut molts els visitants nacionals i internacionals els que han vingut a Castelló per a conéixer en primera persona les nostres festes fundacionals”.
Miralles ha assegurat que són “especialment destacables les dades d'atencions en les oficines ‘Tourist Info’”. Enguany han passat 3.890 persones de les quals 3.352 són d'àmbit nacional enfront de les 1.155 de l'any passat. Les dades d'atencions a turistes internacionals han sigut de quasi 600, enfront dels 188 de 2023. Per a la regidora de Turisme, aquestes estadístiques demostren que “hem aconseguit construir una oferta turística més internacional, una cosa fonamental per al creixement de les nostres festes i que té una gran repercussió econòmica a la ciutat”.
“Respecte als visitants nacionals, cal destacar que Andalusia, Aragó i Catalunya són les tres comunitats amb més dades d'atencions en les nostres oficines. Però continua destacant el turisme local dins de la Comunitat Valenciana, que ha representat quasi un 89% de les demandes”, ha explicat Miralles. En el que a turisme internacional es referix, els països que més han sol·licitat informació en les oficines de turisme han sigut visitants de França, Alemanya i Bèlgica.
Les demandes que s'han registrat en les oficines de turisme són en la seua majoria relacionades amb les festes de la Magdalena. “Els visitants pregunten per l'itinerari de les festes o pels servicis de transport públic”, ha explicat Miralles. La regidora ha assegurat que “també hi ha hagut nombroses preguntes sobre els horaris de monuments i de conjunts històrics, així com gastronomia”.
Ocupació hotelera
Les xifres d'ocupació hotelera també són molt positives. La presidenta del Patronat ha explicat que “entre setmana els nostres hotels han tingut una ocupació del 95%, mentres que en els dos caps de semana l'ocupació va ascendir fins a quasi el 100%”. Per a això, segons Miralles ha sigut clave “l'oferta turística que hem anat construint durant aquestos mesos, que té l'objectiu de posar en valor els atractius de Castelló durant les nostres festes”.
L'edil també ha volgut destacar la importància que la Desfilada de Gaiatas haja sigut declarat Bé d'Interés Cultural (BIC). “Es tracta d'una notícia històrica que ajudarà a donar a conéixer les nostres festes a tot el món i que, sens dubte, servirà com a reclam turístic”, ha assenyalat.