30/06/2022
El text introdueix mesures com les parades a demanda, l'ampliació del bo jove o l'accés de mascotes
El ple de l'Ajuntament de Castelló ha aprovat hui per unanimitat el nou Reglament del Transport Urbà amb Aautobús. "Un reglament necessari en una conjuntura molt complicada per al sector que transformarà la forma que tenim d'entendre el servei de transport públic a Castelló", ha apuntat el regidor de Mobilitat Sostenible, Jorge Ribes, durant la sessió. "Un text que inclou mesures transcendentals com regular les parades a demanda per motius de seguretat i perspectiva de gènere, l'ampliació del bo jove fins als 30 anys, l'accés a mascotes o les facilitats per a l'accés de persones amb mobilitat reduïda", ha detallat.
El reglament aprovat hui inicialment s'exposarà al públic durant un termini de 30 dies després de la seua publicació en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) i en la web municipal, www.castello.es, i si no hi ha al·legacions es donarà per aprovat de manera definitiva. El text actualitza el reglament ara vigent que es va aprovar al febrer de 2013 i inclou novetats com la regulació de les parades intermèdies per raons de seguretat des d'una perspectiva de gènere (parades de bus a demanda per a dones), l'accés a l'autobús amb animals de companyia o la possibilitat de transportar bicicletes plegables i altres vehicles de mobilitat personal. A més, el bo jove s'amplia dels 24 fins als 30 anys i s'incorporen en l'articulat els bons socials.
Aquesta actualització també incideix específicament en l'atenció a l'accessibilitat universal i s'especifica que l'accés de les persones viatgeres amb mobilitat reduïda haurà de realitzar-se garantint la seua màxima seguretat i, si el necessiten, la persona conductora facilitarà el seu embarcament, podent pujar i baixar del bus per la porta la utilització de la qual els proporcione major comoditat.
Ordenances
D'altra banda, en el ple de hui s'han aprovat inicialment les ordenances reguladores de la prestació patrimonial de caràcter públic no tributari del servei de regulació de l'ocupació temporal de les vies públiques (zona ORA); del servei de transport públic urbà amb autobús; i del servei de retirada, depòsit i custòdia de vehicles en les vies públiques.
En el cas de les ordenances de l'ORA i del transport públic urbà amb autobús, s'actualitzen els preus sobre la base de l'IPC com a marca la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local. En l'ORA, s'aplica el factor d'actualització 1,04%, respecte a les tarifes actualment en vigor, de manera que: la tarifa 15 minuts passa a 0,20 i 0,25 cèntims, en funció de la zona; la de 30 minuts, a 0,35 i 0,50; la tarifa de 45 minuts, a 0,50 i 0,70; la de 60 minuts, a 0,65 i 0,95 cèntims; i la de 100 minuts, a 1,10 i 1,60 euros.
En el cas del transport públic urbà amb autobús, s'aplica una actualització del 2%, sobre el preu de les tarifes actuals, de manera que el bo-bus jove (10 viatges) tindrà un preu de 6,95 euros; el bo-bus normal (10 viatges), 8,40 euros; el bo-bus temporal (30 dies), 30,65 euros; el bo ore; 18,40 euros; bo ore reduït, 9,20 euros; l'Activa"t *or, 3,10 euros; l'Activa"t *argent, 6,15 euros; el de família nombrosa general 6,95 euros; i el de família nombrosa especial, 6,15 euros. Quant al bitllet ordinari, no s'aplica l'actualització i el preu es manté com fins ara, a 1,20 euros.
Quant al servei de retirada, depòsit i custòdia de vehicles en les vies públiques, es mantenen els preus sobre la base del contracte de concessió del servei.