22/12/2023
L'Ajuntament de Castelló ha celebrat el Ple del mes de desembre en el qual ha quedat aprovat per unanimitat la la suspensió de la tramitació i l'atorgament de llicències d'instal·lació de punts o unitats de subministrament de combustible en nuclis residencials consolidats. Una suspensió aplicable per període de dos anys fins que es modifique el Pla d'Ordenació detallat.
L'edil d'Urbanisme i de Serveis Públics a l'Ajuntament de Castelló, Sergio Toledo ha assenyalat que “després de l'aprovació d'aquest punt en la Junta de Govern Local el passat 12 de desembre, ara ha sigut ratificada en el Ple pel que hem pogut denegar la instal·lació d'una gasolinera en el barri de Rafalafena al costat d'edificis d'habitatges, tres col·legis i un parc. Una notícia de la qual hem d'alegrar-nos tots per l'excel·lent equip jurídic i tècnic que té aquest Ajuntament”.
D'aquesta manera queden blindats els nuclis residencials de la capital perquè no s'instal·len en ells gasolineres i s'estableix que aquesta suspensió de tramitació quede vigent durant dos anys. Toledo ha emfatitzat que “el govern amb aquesta actuació garanteix als castellonencs que no es produiran situacions similars i permetrà poder anticipar-nos a futures sol·licituds d'aquesta mena d'instal·lacions”.
S'aprova el pagament de tres expedients de factures pendents de 2023
La sessió plenària ha aprovat el Reconeixement Extrajudicial de Crèdit de 3 relacions de factures pendents de 2023 per un import total de 2.144.927,62 euros. El regidor d'Economia i Hisenda a l'Ajuntament, Juan Carlos Redondo ha lamentat que en l'últim ple de l'any s'haja hagut d'incloure en l'ordre del dia, “és un indicador de falta de previsió econòmica i dolenta gestió dels recursos que s'ha estat fent durant els últims 8 anys” i ha afirmat que “aquest equip de govern està treballant des del primer dia a realitzar una gestió responsable dels recursos econòmics així com de la gestió de contractació per a complir amb l'objectiu de no haver de pagar fora del procediment ordinari” i a més ha subratllat que “aquest govern ha fet ja i està fent més per reduir les factures irregulars en 5 mesos, que les dues anteriors corporacions en 8 anys. Amb els 3 últims expedients que hui han sigut aprovats, aconseguim la xifra rècord de 71,7 milions d'euros pagats en més de 3.400 factures irregulars des de 2016, i esperem que amb ells es tanque també una etapa de gestió econòmica grisa” ha asseverat l'edil.
Referent a això Redó s'ha referit al contracte de servei d'ambulàncies “que s'havia pressupostat en 115.000 euros i en el primer semestre i a data 16 de juny la partida ja estava en -3.000 euros, és a dir ja estava esgotada”. Redó ha donat compte que “aquest govern ja ha adjudicat el nou contracte per 200.000 euros, garantint el servei”.
Finalment s'ha desestimat una moció presentada pel grup Compromís en la qual sol·licitava que l'administració municipal limitara el preu dels lloguers a la ciutat. El regidor del govern, Vicent Sales ha defensat que “no hem aprovat la moció perquè manca de credibilitat tenint en compte la inacció de l'anterior govern en els últims 8 anys”. L'edil ha conclòs asseverant que “limitar el preu dels lloguers és contraproduent perquè la reducció de l'oferta repercuteix directament en l'increment dels preus”.