12/12/2022
L’Ajuntament de Castelló gestiona una mitjana de 10.083 atencions ciutadanes cada mes, amb un 62,5% de tràmits electrònics
Dos de cada tres gestions municipals es fan telemàticament. El Servei d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Castelló ha registrat des de l'1 de gener al 30 de novembre 110.913 atencions, amb una mitjana de 10.083 cada mes, de les que un 62,5% es tramiten ja telemàticament a través de la seu electrònica. En total, són 69.000 atencions en línia en 2022 que se sumen a les 42.000 presencials (37,5%), realitzades per 40.875 persones físiques i 6.543 empreses.
El regidor d'Atenció a la Ciutadania, Ignasi Garcia, ha destacat que "amb les dades creixents de servei al ciutadà, amb més de 110.000 registres anuals de més de 40.000 veïns i veïnes i 6.000 empreses, ara estem elaborant un Pla de Qualitat per a marcar-nos nous objectius i estàndard i anar sumant i millorant les iniciatives que hem anat implementant i les que vindran". "Ara, quant un veí o una veïna de Castelló truca a l'Ajuntament, a més del 90% l'atenen en menys de 30 segons, li donen cita prèvia per a menys de cinc dies i quan arriba ací, el temps d'espera no supera els 10 minuts, o si és major de 65 anys, se l'atén sense cita. Hem avançat i molt, gràcies als treballadors i treballadores, però en Atenció Ciutadana, que és el servei que més persones atén de l'Ajuntament, volem donar sempre el millor servei, i volem superar el nivell de satisfacció, que ara està al 85%", ha assenyalat Garcia.
Des que en 2019 s'introduïra el Pla Integral d'Atenció Ciutadana per a l'Administració electrònica, partint d'uns índexs d'atenció en línia d'un 3% s'ha passat a un 62,5% aquest 2022. Aquest any, s'han fet 110.913 atencions, de les que 42.000 han estat presencials, i 69.000 s'han realitzat telemàticament i es preveu que, de cara a final d'any es superen les 113.411 de tot 2021. El servei municipal ha atés fins al 30 de novembre a 47.419 particulars, dels que 40.875 han estat ciutadans i ciutadanes (86,2%), i 6.543 empreses (13,8%), millorant els percentatges de tot el 2021, quan van ser 41.000 persones (88,8%) i 5.000 empreses (11,1%).
El 90,8% de les tramitacions són amb prèvia, amb una mitjana de tramitació de 9 minuts i, en cas d'espera, de 7,2 minuts. Sense cita acudeix un 8,7%. L'oficina d'Atenció Ciutadana del palau municipal a la plaça Major és la que més tràmits aglutina (42%), seguida de la tenència d'alcaldia del Grau (12,3), i les tenències d'alcaldia dels districtes de la ciutat.
Les tramitacions més sol·licitades tenen a veure amb certificats, volants o altes d'empadronament (54%), targetes de transport públic (14,9) i registre general (8%), seguit del certificat digital (2,4), seguit de reclamacions i informació general, plusvàlues, llicències d'activitat, obres i informació urbana, informació laboral, mobilitat i vehicles, o IBI, entre altres.