16/11/2023
El centre de formació professional Costa de Azahar, més conegut com l'Escola d'Hostaleria i Turisme de Castelló, ja compta amb la seua pròpia oficina d'informació turística Tourist Info Formació. Ha sigut inaugurada en un acte al qual han acudit la tinenta alcalde del Grau, Ester Giner, i la regidora de Turisme, Arantxa Miralles.
Arantxa Miralles, regidor de Turisme, ha assegurat que “aquesta iniciativa reflecteix el compromís de l'Escola i del govern local per enfortir el sector turístic i gastronòmic de la ciutat convertint-la en un destí més atractiu i oferint oportunitats úniques d'aprenentatge pràctic per als estudiants de turisme i hostaleria”.
Per part seua, la Tinenta Alcalde del Grau, Ester Giner, ha posat en valor que aquesta oficina pionera s'òbriga en el Grau, dins de l'Escola d'Hostaleria, “és una aposta més pel turisme i la formació professional de l’alumnat per a què el dia de demà, promocionen de la millor manera la nostra terra. Continuem treballant per la desestacionalització de l'oferta perquè vingen a visitar-nos els 365 dies de l'any”.
Es tracta del primer projecte en aquest sentit de tota la Comunitat Valenciana, la qual cosa és una mostra de la gran labor del professorat del centre per oferir la millor formació als alumnes. L'objectiu d'aquesta oficina és que els estudiants puguen aprendre l'ofici de manera pràctica des del primer moment. A més, és una prova més de l'aposta del nou govern per potenciar la gastronomia com un dels principals atractius turístics de la ciutat.
A aquesta nova oficina cal sumar que aquest centre de formació en turisme, hostaleria i indústries alimentàries també és l'únic de la Comunitat Valenciana que té obert al públic un restaurant, un punt de venda de forn i pastisseria i fins i tot una agència de viatges. Tot això són serveis gestionats per professors i alumnes que tenen, d'aquesta manera, una immersió total en la realitat empresarial.
Pla Estratègic de Turisme
La regidora de Turisme també s'ha reunit amb Rosa Rodríguez i Luis Callarisa, professors del departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting de la Universitat Jaume I, per a veure els procediments necessaris per a la creació d'un Pla Estratègic de Turisme aplicat a les necessitats de la ciutat de Castelló. La reunió ha sigut una primera presa de contacte en la qual han dialogat sobre les diferents possibilitats que existeixen per a elaborar un informe que puga ajudar a configurar una estratègia recolzada en una anàlisi precisa.
Comptar amb un pla estratègic forma part de la bateria de primeres decisions que ha pres Miralles per a revitalitzar i posar en valor el turisme a la capital de la Plana. En aquest sentit, la regidora de Turisme ha assegurat que “cal recordar que el govern anterior es va gastar 17.000 euros en un informe que va resultar ser un plagi del Pla Estratègic de Turisme del País Basc”.
Miralles ha dit que “comptar amb un informe avalat que ajude a desenvolupar un pla estratègic és una cosa fonamental per al creixement del turisme a Castelló, i treballarem per a fer-lo de la forma més eficaç possible”. “És incomprensible que el govern anterior no fera una cosa tan bàsica com un pla d'aquestes característiques, és una mostra més del descurat que estava un sector tan important per a la nostra ciutat”, ha conclòs.