02/06/2022
La Junta de Govern Local aprova l'inici del procés de contractació d'un projecte que inclou itineraris sociolaborals
La Regidoria d'Habitatge de l'Ajuntament de Castelló fa un pas més per a reforçar la gestió dels 227 habitatges municipals i inicia el procés de contractació d'un nou servei que potenciarà la gestió dels habitatges municipals, incloent l'impuls d'itineraris laborals i socials dels seus residents. La Junta de Govern local ha aprovat aquest dijous l'expedient de la contractació d'aquesta actuació, per procediment obert i amb un pressupost de 479.926 euros durant dos anys.
"En aquesta legislatura hem fet un esforç per millorar l'atenció dels habitatges municipals. Hem realitzat 77 actuacions de millora i s'ha materialitzat la primera compra de sis noves des de 1984. Ara comptarem amb un servei que acompanye a l'Oficina Municipal d'Habitatge en la millora de l'atenció dels habitatges municipals," ha subratllat la regidora d'Habitatge, María Jesús Garrido.
La proposta contempla un servei de suport, prevenció i mediació en els habitatges municipals, incloent un suport a la intervenció social per a millorar les condicions de vida i els nivells d'inserció, buscant la conscienciació així com la seua responsabilització en la cerca de possibles solucions. Assistirà al personal tècnic de l'Ajuntament en les actuacions relacionades amb els habitatges municipals.
Així, el contracte comprendrà un control i inspecció dels habitatges i les zones comunes per a comprovar que es troben en condicions òptimes, i una realització d'un seguiment de les autoritzacions administratives.
El projecte desenvoluparà intervencions socials de manera individualitzada en cada unitat de convivència i fomentarà l'associacionisme i la participació social i durà a terme itineraris sociolaborals.
"La Regidoria d'Habitatge realitza la contractació de major envergadura per a la gestió dels habitatges municipals", ha ressaltat Garrido.