26/03/2024

Les obres del projecte de la Zona de Baixes Emissions de la capital de la Plana continuen a ple rendiment. En aquest moment, els treballs s'estan executant en diversos punts de la ciutat pel que s'han tallat al trànsit els carrers Sagrada Família, Santa Bàrbara, 9 de Març, Bisbe Caperó, San Miguel, Almansa, Conde Pestagua i s'ha anul·lat el pas de Ros de Ursinos a Arquitecte Maristany que passa pel carrer Sant Roque.

El regidor d'Urbanisme agraeix “la comprensió dels veïns afectats per les obres” i assegura que “des del primer dia hem mantingut múltiples reunions amb comerços, restauració, pimes, autònoms proveïdors de serveis, col·legis de professionals i veïns en general per a mantindre'ls informats sobre la major inversió urbanística que transformarà la nostra ciutat”.

Aquestes obres, que han començat a executar-se per fases i hauran d'estar finalitzades el 31 de desembre de 2025, formen part del projecte redissenyat de la Zona de Baixes Emissions. Una actuació que s'està duent a terme en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) finançat amb els fons europeus Next Generation, per a millorar l'accessibilitat de la ciutat de Castelló.

L'edil ha explicat que “és la major inversió urbanística que s'està duent a terme a Castelló. Unes actuacions que s'estan realitzant amb vista a gener de 2026 quan ja ha d'estar reformada la ciutat”. Els carrers seran tots de plataforma única i amb la mateixa amplària en les voreres per a unificar la ciutat.

Toledo recorda que “aquest projecte no restringirà al trànsit de vehicles cap dels carrers integrats en el perímetre de la ZBE, només en moments puntuals si els mesuradors de la qualitat de l'aire l'indiquen i sense afectar els residents que podran accedir als seus habitatges en tot moment”. A més, es recuperen més de 200 places d'aparcament per als veïns i incorpora més arbrat i zones verdes.

L'edil ha posat en valor el treball que s'està duent a terme en coordinació amb l'àrea de Mobilitat “per a facilitar els desplaçaments al centre de la ciutat a través de la creació d'una xarxa de pàrquings dissuasius, tant en l'ametla central com en altres zones de la ciutat, perquè els castellonencs facen ús del transport públic i que es contemplen altres usos”.

Sergio Toledo assenyala que “aquest projecte de Zona de Baixes Emissions embellirà la nostra ciutat amb nou arbratge i més zones verdes que faran que siga més agradable passejar per Castelló, a més de contribuir al medi ambient, reduint la petjada de carboni”.

​​​​​​​