23/11/2023
En l'esforç constant de posar en marxa accions que milloren la situació dels xiquets i adolescents de Castelló, el regidor de Família i Infància, Alberto Vidal, s'ha reunit amb els responsables de la Fundació Amigó. Aquesta Fundació té el principal objectiu de protegir la infància, la joventut i a les famílies en general a través de diferents programes de totes les possibles amenaces a les quals es veuen exposades.
En la trobada, que ha tingut lloc a la sala de reunions de l'Ajuntament de Castelló, s'han tractat temes com l'absentisme escolar o la implementació de programes educatius per a fomentar la inclusió social. En aquest sentit, Vidal els ha transmés el compromís de la regidoria de crear un grup de treball entorn de la situació dels xiquets i adolescents de Castelló per a fer front a les problemàtiques que puguen tindre.
El regidor també ha acudit a la seu de la Fundació per a conéixer de primera mà la iniciativa Prisma, un projecte d'intervenció en situacions d'absentisme no voluntari que es desenvolupa a Castelló. A través d'aquest recurs, es presta una especial atenció a la situació personal, familiar o escolar de xiquets i adolescents, promovent l'articulació de recursos de suport psicosocial i educatiu, activitats extraescolars i col·laboració en la normalització de la dinàmica escolar, dirigides al retorn a la institució educativa de la qual han diplomat.
“Abordar l'absentisme escolar és un tema crucial per a assegurar un creixement pròsper dels nostres xiquets i adolescents. Cada estudiant mereix tindre accés a aquest recurs indispensable que és l'educació, i des de la regidoria de Família i Infància posarem els mitjans necessaris per a combatre aquest problema”, ha assenyalat el regidor.
Vidal també ha elogiat el treball de la Fundació Amigó en aquest àmbit, reconeixent la seua incansable dedicació a oferir un suport integral als joves en risc: “És crucial reconéixer l'enfocament integral de la Fundació Amigó, que no sols aborda tasques acadèmiques, sinó que també s'endinsa amb sensibilitat en els desafiaments socials i emocionals als quals s'enfronten els nostres xiquets i adolescents”.